Amann Studios ™

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Tonstudio – Christoph Amann

live recording session: Pamelia Stickney and Ingacio Cordoba

Saturday, 02.06.18
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admission: 10.-/8.-

comprovisation – a site specific duo
Pamelia Stickney – theremin
Ignacio Cordoba – La Caja

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comprovisation – a site specific duo

 

Pamelia Stickney

from Wikipedia:

Pamelia Kurstin, Wien 2013.

…beim Einstellen des Instruments, 2012.

Pamelia Stickney (* 28. Mai 1976 in Südkalifornien, USA; früher Pamela Kurstin) ist eine US-amerikanische Musikerin und Theremin-Spielerin.

Sie spielte unter anderem mit FoetusArthur Blythe,  Makoto OzoneDavid ByrneJohn ZornSébastien TellierGrace JonesYoko OnoOtto Lechner,  Max Nagl und trat in der Dokumentation über Robert Moog, Moog (2004), auf.

2005 leitete sie zusammen mit Lidia Kawina beim Moog Theremin Fest in Asheville eine Meisterklasse für Theremin. Sie gab Workshops und hielt Vorträge am Berklee College of MusicBoston Conservatory of Music und im Metropolitan Museum in New York. Sie gibt auch Privatunterricht in Europa und den USA.

2007 erschien ihre Solo-CD auf John Zorns Label Tzadik.

Neben Solo-Konzerten improvisiert sie mit den verschiedensten Jazz-Formationen und Künstlern der elektronischen Musik und tourt mit ihrer Band Blueblut vor allem in Großbritannien und Europa. Daneben begleitet sie Stummfilme und arbeitet mit Visual Artists zusammen.

In ihren Solo-Konzerten, die sie „Theremin-Orchester“ nennt, nutzt sie Live-Loops zur Erzeugung mehrstimmiger Klanggebäude, die an Minimal-Music erinnern.

Pamelia Stickney lebt in Wien.

  • Thinking Out Loud (Tzadik 2007)
  • Sebastian Rochford & Pamelia Kurstin Ouch Evil Slow Hop (Slowfoot 2011)
  • Patrick Pulsinger, Pamelia Kurstin, Hilary Jeffery, Rozemarie Heggen Besides Feldman (col legno 2011)
  • Blueblut Hurts so Gut (mit Mark Holub und Chris Janka sowie Willi Landl, 2014)

 Commons: Pamelia Kurstin – Sammlung von Bildern, Videos und Audiodateien

 

IGNACIO CÓRDOBA 

is a Copenhagen-based spanish musician, whose sounds go from free improvisation or the first electronic traditions ala BBC Radiophonic Workshop or Elianne Radigue, to current trends like The Caretaker, Oren Ambarchi or William Basinski.
Ignacio devotes himself to “La Caja” (The Box) – an old industrial calibration machine that plays with time like memory does: stretching, slowing and speeding sound, making it appear and disappear a bit different every time. Distant and hypnotic like a black hole, he uses it to get us to underwater sounds, bubbly atmospheres and melancholic mermaid calls through emotional and trance-inducing tunes.
The project has been active in different line-ups (from solo or duo up to quintet) since 2011, with two self-released records, cassette tapes through the labels MAGIA and Punctum, and shows all over Spain and 6 european tours through 17 countries. He is currently working in parallel on THIS TAPE MACHINE DESTROYS TIME, a year-long, release-per-month cassette series with tape loop explorations.

 

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